Reklamace (SLRE)
NVG_SL_Reklamace
Slouží k zajištění řešení evidence a podpory následných procesů v oblasti externích (dodavatelských, odběratelských) a interních reklamací. K jednotlivým událostem reklamace lze přiřadit přílohy
a zařadit události do workflow pro podporu jednotlivých procesů.
Hlavní funkce:
▪jednotná evidence reklamací (událostí) s možností přehledného získávání informací dle potřeb jednotlivých uživatelů
▪možnost podrobného popisu reklamace formou záložek (Popis vady, Zpětné hlášení, Analýza příčin, Opravné akce, Verifikace, Tisk, Historie)
▪propojení s objekty TPV2000Plus (Položka, Změna, Zakázka)
▪vazba na přílohy
▪možnost zapsání vazby mezi více reklamacemi = záložka Vazby (př.: reklamace zákazníka x reklamace dodavatele), možnost otevření souvisejících reklamací v samostatných oknech (dvojklik v
záložce Vazby)
▪podpora pomocí systému Workflow, pro propojení procesu a sledování stavu jednotlivých reklamací
▪evidence historie aktualizací reklamace
V rámci betaverze reklamací byly provedeny ve verzi 15.40 další úpravy oproti předešlé verzi.
Je využita standardní funkcionalita TPV2000Plus – datové okno typu Výběr (Výběr/Detail/Seznam). V záložce Detail jsou zobrazeny hlavní atributy reklamací a další informace, zejména charakteru
textových polí, jsou dostupné formou záložek. K ovládání aplikace je k dispozici standardní lišta ikon. Vyhledávání je realizováno pomocí standardní záložky s 24 vyhledávacími okny. Vyhledávat
je možné podle kombinace libovolných atributů. Po zapsání události proběhne kontrola na vybraná vyplněná pole.
Skupina Reklamace
▪ID rekl - identifikace (označení) reklamace
▪Tlačítko - automatické číslování reklamací. Po založení nové reklamace se automaticky generuje její identifikátor podle zapsaných pravidel (pokud se ponechá pole ID rekl. prázdné)
▪Typ - typ reklamace - výběr z číselníku (dodavatelská, vnitřní, zákaznická)
▪Tlačítko - aktualizace číselníku typů
▪Kategorie - kategorie reklamace - výběr z číselníku (např. info, placená, …)
▪Tlačítko - aktualizace číselníku kategorií
▪Stav - stav reklamace (např. Uzavřená, Oprava, Rozpracovaná ...)
▪Work-Flow - příznak použití reklamace v Pracovním Toku
▪Klíč - klíč reklamace
▪Náz.rekl. - název reklamace
▪ - označení, že daná reklamace má přiřazenu přílohu
▪Závod - označení závodu pro danou reklamaci
▪Lokalita - výběr z číselníku lokalit reklamace
▪Tlačítko - aktualizace číselníku lokalit
▪Opakuje se - identifikace opakované reklamace
▪Klasifikace - další uživatelská klasifikace reklamace příznaků (k dispozici 15 příznaků)
▪Vazby - příznak existence propojených reklamací (automaticky)
Skupina Položka
▪Výkres - číslo výkresu vadné položky (výběr položky dle výkresu z TPV2000Plus)
▪Tlačítko - výběr z číselníku položek TPV2000Plus
▪Náz.p. - název vadné položky (výběr položky dle názvu v okně Výběr)
▪Atr.1 - atribut názvu 1 vadné položky (výběr položky dle názvu v okně Výběr)
▪ID Pol.Dod. - identifikátor položky dodavatele
▪Ks - počet vadných kusů z dávky
▪VČ - výrobní číslo/šarže vadné položky
▪VČ vyšší - výrobní číslo/šarže vyšší položky
▪Typ vady - výběr z číselníku typů vad (např. zkrat, el.nefunkční, studený spoj)
▪Tlačítko - aktualizace číselníku typů vady
Skupina Zákazník
▪Zákazník - výběr zákazníka z katalogu Partnerů (zkrácený název)
▪Tlačítko - rozšířený výběr z katalogu Partnerů
▪ID RD - číslo reklamace zákazníka
▪Stav - stav reklamace zákazníka (např. uznáno, zrušeno)
▪Tlačítko - aktualizace číselníku stavů reklamace zákazníka
▪Vad.ks.dod. - datum dodání vadného kusu
▪Náhr.odesl. - datum odeslání náhrady
Skupina Dodavatel
▪Dodav. - výběr dodavatele z katalogu Partnerů (zkrácený název)
▪Tlačítko - rozšířený výběr dodavatele z katalogu Partnerů
▪RMA - identifikátor RMA (Return Material Authorization)
▪Transp. - Identifikace transportu
▪Stav - stav reklamace dodavatele (např. uznáno, zrušeno)
▪Tlačítko - aktualizace číselníku stavů reklamace dodavatele
▪Nhod - počet normohodin
▪Odesl.1 - datum 1. odeslání
▪Odesl.2 - datum 2. odeslání
▪Pojištění - příznak pojištění
▪Doručení - datum doručení
▪Nákl.-Nesh. - náklady na neshodu (interní)
▪Nákl.-Ext. - náklady na neshodu (externí)
Skupina Vnitřní neshody
▪Oddělení - výběr z číselníku Oddělení (např. Sklad, TPV, …)
▪Tlačítko - aktualizace číselníku oddělení
▪Zjišť. - oddělení, kde byla vada zjištěna (např. Zkušebna, TK, …)
▪Tlačítko - aktualizace číselníku oddělení
▪Zakázka - identifikátor zakázky (výběr z číselníku zakázek)
▪Tlačítko - rozšířený výběr zakázky
▪Viník - ID viníka (pracovníka) a jeho zkrácené jméno (výběr z číselníku)
▪Váha - váha vadného kusu (neshody) - statisticky
▪Cena NV - cena neshodného výrobku
▪Způs.vypoř. - výběr způsobů vypořádání z číselníku (např. Oprava, Likvidace, …)
▪Tlačítko - aktualizace číselníku způsobu vypořádání
▪Vyd.mat. - výběr způsobů vydání materiálu číselníku (Ano/Ne)
▪Tlačítko - aktualizace číselníku vydání materiálu
▪Vyd.kam - výběr způsobů místa vydání materiálu číselníku (např. Zkušebna, …)
▪Tlačítko - aktualizace číselníku míst vydání materiálu
▪Zodpov. - odpovědný pracovník (výběr z uživatelů)
▪Dne - datum odp. pracovníka
▪Zapsal - uživatel, který vytvořil reklamaci
▪Dne - datum vytvoření reklamace
▪Schválil - uživatel, který schválil reklamaci
▪Dne - datum schválení reklamace
▪Opravil - uživatel, který opravil reklamaci
▪Dne - datum opravy reklamace
Příklad obsazení klasifikačních příznaků:
Napojení reklamace na interní objekty TPV2000Plus
▪Číselník položek – zajistí možnost výběru položky vstupující do události a dotažení základních vybraných atributů položky
▪Číselník změn – napojení, které v případě HNV zajistí provázanost na neshodu pro konkrétní zakázku CV a zakázky. Zobrazení základních atributů + přechod do objektu změny.
▪Číselník zakázek – napojení na zakázku, které se událost týká. Přenos základních informací o zakázce. Možnost přechod na objekt zakázky.
▪Katalog Partnerů – využití jako číselníku odběratelů a dodavatelů.
▪Katalog Pracovníků – identifikace pracovníků souvisejících s evidencí a zodpovědností za řešení události
▪Vazba na související události – možnost zadání vazby mezi jednotlivými události. Např. vazba mezi reklamací odběratele a reklamací dodavatelskou. Toto je řešeno třetí záložkou Vazby.
Na dvojklik na řádek připojené reklamace (např. Rekl3) se zobrazí její detail – viz obr.:
Další informace textového charakteru jsou dostupné formou záložek:
▪Popis vady
▪Zpětné hlášení
▪Analýza příčin
▪Opravné/Preventivní akce
▪Verifikace
Historie aktualizace reklamace
Historie aktualizace pro reklamaci se zobrazuje v záložka Historie na kartě reklamace. V záložce se červeně zobrazují informace, které byly změněny oproti předcházejícímu stavu.
Aktuální stav se zobrazuje vždy na první řádce. Ostatní řádky zobrazují starší stav a jsou seřazeny podle data aktualizace sestupně.
Doklad Reklamace byl upraven v souladu s ostatními doklady.
Okna Výběr/Detail byla upravena podle obrázku. Byly přidány další záložky – Položky, Viníci, Výrobní čísla a Toky práce.
Nově přidaná nebo upravená pol
▪Druh – druh závodu pro reklamaci (V – výrobní závod, M – montážní závod)
▪Popis – popis reklamace
▪Urgentní – urgentní reklamace
▪Vzor.doklad – vzorový doklad (například Faktura), vybírá se tlačítkem 3 tečky buď jako řízený doklad, nebo kopie dokladu
▪ID – ID vzorového dokladu
▪Splněno – pokud zaškrtnuto, tak všechny položky existují v následných dokladech
▪K/T/C/N – počet položek s klíčem/bez klíče/celkem/následných položek
▪Adr.tisk - adresa pro tisk (D – dodací, H - hlavní, K – kontaktní)
▪Množ./MJ – počet kusů/měrná jednotka (v předchozích verzích označeno jen KS)
▪S/N – výrobní číslo/šarže (v předchozích verzích VČ)
▪S/N vyšší – výrobní číslo vyšší (v předchozích verzích VČ vyšší)
▪S/N pol. – generovaný popis
Záložky Položky, Přílohy a Toky práce jsou stejné jako u ostatních dokladů.
Záložka Viníci
Záložka znázorňuje seznam viníků dané reklamace. Viník se zadává výběrem z daných pracovníků.
Záložka Výrobní čísla
Reklamace - vazby
U dokladu Reklamace byla obnovena původní funkčnost v záložce Vazby, kdy šlo přidat a smazat vazbu na jinou reklamaci. Právo na přidání a smazání
vazby bylo pro objekt tpv_rekl nastaveno pro akci = "Y".
Další odkazy:
Copyright © BB consult engineering s.r.o. 1998-2025.
All Rights Reserved.