Reklamace (SLRE)

NVG_SL_Reklamace

Slouží k zajištění řešení evidence a podpory následných procesů v oblasti externích (dodavatelských, odběratelských) a interních reklamací. K jednotlivým událostem reklamace lze přiřadit přílohy

a zařadit události do workflow pro podporu jednotlivých procesů.

 

Hlavní funkce:

 

jednotná evidence reklamací (událostí) s možností přehledného získávání informací dle potřeb jednotlivých uživatelů

možnost podrobného popisu reklamace formou záložek (Popis vady, Zpětné hlášení, Analýza příčin, Opravné akce, Verifikace, Tisk, Historie)

propojení s objekty TPV2000Plus (Položka, Změna, Zakázka)

vazba na přílohy

možnost zapsání vazby mezi více reklamacemi = záložka Vazby (př.: reklamace zákazníka x reklamace dodavatele), možnost otevření souvisejících reklamací v samostatných oknech (dvojklik v 

    záložce Vazby)

podpora pomocí systému Workflow, pro propojení procesu a sledování stavu jednotlivých reklamací

evidence historie aktualizací reklamace

 

V rámci betaverze reklamací byly provedeny ve verzi 15.40 další úpravy oproti předešlé verzi.

 

image1016600995

 

Je využita standardní funkcionalita TPV2000Plus – datové okno typu Výběr (Výběr/Detail/Seznam). V záložce Detail jsou zobrazeny hlavní atributy reklamací a další informace, zejména charakteru

textových polí, jsou dostupné formou záložek. K ovládání aplikace je k dispozici standardní lišta ikon. Vyhledávání je realizováno pomocí standardní záložky s 24 vyhledávacími okny. Vyhledávat

je možné podle kombinace libovolných atributů. Po zapsání události  proběhne kontrola na vybraná vyplněná pole.

 

Skupina Reklamace

ID rekl - identifikace (označení) reklamace

Tlačítko image1205454158 - automatické číslování reklamací. Po založení nové reklamace se automaticky generuje její identifikátor podle zapsaných pravidel (pokud se ponechá pole ID rekl. prázdné)

Typ - typ reklamace - výběr z číselníku (dodavatelská, vnitřní, zákaznická)

Tlačítko image1205454158 - aktualizace číselníku typů

Kategorie - kategorie reklamace - výběr z číselníku (např. info, placená, …)

Tlačítko image1205454158 - aktualizace číselníku kategorií

Stav - stav reklamace (např. Uzavřená, Oprava, Rozpracovaná  ...)

Work-Flow - příznak použití reklamace v Pracovním Toku

Klíč - klíč reklamace

Náz.rekl. - název reklamace

image918363257 - označení, že daná reklamace má přiřazenu přílohu

Závod - označení závodu pro danou reklamaci

Lokalita - výběr z číselníku lokalit reklamace

Tlačítko image1205454158 - aktualizace číselníku lokalit

Opakuje se - identifikace opakované reklamace

Klasifikace - další uživatelská klasifikace reklamace příznaků (k dispozici 15 příznaků)

Vazby - příznak existence propojených reklamací (automaticky)

 

Skupina Položka

Výkres - číslo výkresu vadné položky (výběr položky dle výkresu z TPV2000Plus)

Tlačítko image1205454158 - výběr z číselníku položek TPV2000Plus

Náz.p. - název vadné položky (výběr položky dle názvu v okně Výběr)

Atr.1 - atribut názvu 1 vadné položky (výběr položky dle názvu v okně Výběr)

ID Pol.Dod. - identifikátor položky dodavatele

Ks - počet vadných kusů z dávky

- výrobní číslo/šarže vadné položky

VČ vyšší - výrobní číslo/šarže vyšší položky

Typ vady - výběr z číselníku typů vad (např. zkrat, el.nefunkční, studený spoj)

Tlačítko image1205454158 - aktualizace číselníku typů vady

 

Skupina Zákazník

Zákazník - výběr zákazníka z katalogu Partnerů (zkrácený název)

Tlačítko image1205454158 - rozšířený výběr z katalogu Partnerů

ID RD - číslo reklamace zákazníka

Stav - stav reklamace zákazníka (např. uznáno, zrušeno)

Tlačítko image1205454158 - aktualizace číselníku stavů reklamace zákazníka

Vad.ks.dod. - datum dodání vadného kusu

Náhr.odesl. - datum odeslání náhrady

 

Skupina Dodavatel

Dodav. - výběr dodavatele z katalogu Partnerů (zkrácený název)

Tlačítko image1205454158 - rozšířený výběr dodavatele z katalogu Partnerů

RMA - identifikátor RMA (Return Material Authorization)

Transp. - Identifikace transportu

Stav - stav reklamace dodavatele (např. uznáno, zrušeno)

Tlačítko image1205454158 - aktualizace číselníku stavů reklamace dodavatele

Nhod - počet normohodin

Odesl.1 - datum 1. odeslání

Odesl.2 - datum 2. odeslání

Pojištění - příznak pojištění

Doručení - datum doručení

Nákl.-Nesh. - náklady na neshodu (interní)

Nákl.-Ext. - náklady na neshodu (externí)

 

Skupina Vnitřní neshody

Oddělení - výběr z číselníku Oddělení (např. Sklad, TPV, …)

Tlačítko image1205454158- aktualizace číselníku oddělení

Zjišť. - oddělení, kde byla vada zjištěna (např. Zkušebna, TK, …)

Tlačítko image1205454158 - aktualizace číselníku oddělení

Zakázka - identifikátor zakázky (výběr z číselníku zakázek)

Tlačítko image1205454158 - rozšířený výběr zakázky

Viník - ID viníka (pracovníka) a jeho zkrácené jméno (výběr z číselníku)

Váha - váha vadného kusu (neshody) - statisticky

Cena NV - cena neshodného výrobku

Způs.vypoř. - výběr způsobů vypořádání z číselníku (např. Oprava, Likvidace, …)

Tlačítko image1205454158 - aktualizace číselníku způsobu vypořádání

Vyd.mat. - výběr způsobů vydání materiálu číselníku (Ano/Ne)

Tlačítko image1205454158 - aktualizace číselníku vydání materiálu

Vyd.kam - výběr způsobů místa vydání materiálu číselníku (např. Zkušebna, …)

Tlačítko image1205454158 - aktualizace číselníku míst vydání materiálu 

Zodpov. - odpovědný pracovník (výběr z uživatelů)

Dne - datum odp. pracovníka

Zapsal - uživatel, který vytvořil reklamaci

Dne - datum vytvoření reklamace

Schválil - uživatel, který schválil reklamaci

Dne - datum schválení reklamace

Opravil - uživatel, který opravil reklamaci

Dne - datum opravy reklamace

 

Příklad obsazení klasifikačních příznaků:

 

image1714783825

 

Napojení reklamace na interní objekty TPV2000Plus

 

Číselník položek – zajistí možnost výběru položky vstupující do události a dotažení základních vybraných atributů položky

Číselník změn – napojení, které v případě HNV zajistí provázanost na neshodu pro konkrétní zakázku CV a zakázky. Zobrazení základních atributů + přechod do objektu změny.

Číselník zakázek – napojení na zakázku, které se událost týká. Přenos základních informací o zakázce. Možnost přechod na objekt zakázky.

Katalog Partnerů – využití jako číselníku odběratelů a dodavatelů.

Katalog Pracovníků – identifikace pracovníků souvisejících s evidencí a zodpovědností za řešení události

Vazba na související události – možnost zadání vazby mezi jednotlivými události. Např. vazba mezi reklamací odběratele a reklamací dodavatelskou. Toto je řešeno třetí záložkou Vazby.

 

image1591880092

 

Na dvojklik na řádek připojené reklamace (např. Rekl3) se zobrazí její detail – viz obr.:

 

image751289361

 

Další informace textového charakteru jsou dostupné formou záložek:

 

Popis vady

Zpětné hlášení

Analýza příčin

Opravné/Preventivní akce

Verifikace

 

Historie aktualizace reklamace

 

image675502110

 

Historie aktualizace pro reklamaci se zobrazuje v záložka Historie na kartě reklamace. V záložce se červeně zobrazují informace, které byly změněny oproti předcházejícímu stavu.

Aktuální stav se zobrazuje vždy na první řádce. Ostatní řádky zobrazují starší stav a jsou seřazeny podle data aktualizace sestupně.

 

Doklad Reklamace byl upraven v souladu s ostatními doklady.

 

image431307617

 

Okna Výběr/Detail byla upravena podle obrázku. Byly přidány další záložky – Položky, Viníci, Výrobní čísla a Toky práce.

 

Nově přidaná nebo upravená pol

Druh – druh závodu pro reklamaci (V – výrobní závod, M – montážní závod)

Popis – popis reklamace

Urgentní – urgentní reklamace

Vzor.doklad – vzorový doklad (například Faktura), vybírá se tlačítkem 3 tečky buď jako řízený doklad, nebo kopie dokladu

ID – ID vzorového dokladu

Splněno – pokud zaškrtnuto, tak všechny položky existují v následných dokladech

K/T/C/N – počet položek s klíčem/bez klíče/celkem/následných položek

Adr.tisk - adresa pro tisk (D – dodací, H - hlavní, K – kontaktní)

Množ./MJ – počet kusů/měrná jednotka (v předchozích verzích označeno jen KS)

S/N – výrobní číslo/šarže (v předchozích verzích VČ)

S/N vyšší – výrobní číslo vyšší (v předchozích verzích VČ vyšší)

S/N pol. – generovaný popis

 

Záložky Položky, Přílohy a Toky práce jsou stejné jako u ostatních dokladů.

 

Záložka Viníci

Záložka znázorňuje seznam viníků dané reklamace. Viník se zadává výběrem z daných pracovníků.

 

image1513385703

 

Záložka Výrobní čísla

 

image58051208

 

Reklamace - vazby

 

clip0011

U dokladu Reklamace byla obnovena původní funkčnost v záložce Vazby, kdy šlo přidat a smazat vazbu na jinou reklamaci. Právo na přidání a smazání

vazby bylo pro objekt tpv_rekl nastaveno pro akci = "Y".

 


Další odkazy:

 

Vyhledávání, filtrování

Klávesové zkratky

Kontextové menu

Chybová hlášení

 

Technická podpora

Kontakty

 

Copyright © BB consult engineering s.r.o. 1998-2025.

All Rights Reserved.