Plánované úkoly (EPPU)
NVG_EP_Planovane_Ukoly
Externí ID úkolu
Do okna Plánované úkoly byl doplněn údaj Externí ID dokladu (vazba na helpdesk). Do detailu a do seznamu úkolů byla doplněna ikonu stavu (jako u seznamu objednávek).
K plánovaným úkolům byla doplněna záložka Historie odvádění. Zde se zobrazuje, kdo daný úkol odvedl, datum odvedení, množství, měrná jednotka, organizační jednotka pracovníka a poznámka.
Výpis údajů je tříděn dle data odvedení sestupně.
Týdenní plán
Přidělené úkoly
Do plánovaných úkolů byla přidána nová záložka Přiděleno, kde lze přidělit úkol různým pracovníkům, bez nutnosti jim úkol plánovat na konkrétní období. Takto přidělené úkoly si pak může každý
pracovník zobrazit v dialogu pro odvádění práce.
Tlačítky Přidat a Smazat lze přidávat nebo mazat jednotlivé pracovníky, kteří mají přidělený úkol.
Ke každému pracovníkovi lze přidělit plánovanou kapacitu daného úkolu. Organizační jednotka se po zadání pracovníka vyplní automaticky. Datum zahájení a ukončení se kopírují z detailu daného
úkolu také automaticky s možností změny. Tato data jsou pouze orientační a nemusí být vyplněna. Nemají žádný vliv na plánování úkolu pro pracovníky na období (viz. záložky Plán OJ a
Plán pracovníci)
Původní jméno záložky OJ bylo nahrazeno Plán OJ a původní jméno Pracovníci na Plán pracovníci.
Pokud má úkol přidělené pracovníky, nelze jej smazat.
Zobrazované údaje na záložce Přiděleno:
▪Pracovník – jméno pracovníka, jemuž byl úkol přidělen
▪OJ – název organizační jednotky pracovníka
▪Kapacita - přidělená kapacita daného úkolu pro daného pracovníka
▪MJ – měrná jednotka přidělené kapacity
▪Zahájení – plánovaný termín zahájení daného úkolu
▪Ukončení – plánovaný termín ukončení daného úkolu
▪Činnost – název činnosti na úkolu
▪Typ čin. – typ činnosti (např. „Tvorba výkresů a kusovníků a jejich kontrola“)
▪Poznámka – poznámka
▪Stav – Rozpracovaný/Hotový
▪Zapsal – jméno, kdo zapsal
▪Dne – datum zápisu
▪Opravil – jméno, kdo objekt opravil
▪Dne – datum opravy
Dále byly u plánovaných úkolů provedeny následující úpravy:
▪Pamatování typu úkolu při vložení
▪Do seznamu byl doplněn referent
▪Název úkolu rozšířen na 100 znaků
▪Poznámka rozšířena na 500 znaků
▪Doplněn výpis plánovaných úkolů k projektu
▪Doplněna možnost otevřít úkol na dvojklik z projektů ze záložky objekty
Klasifikace plánovaných úkolů
Pro plánované úkoly byla přidána možnost jejich klasifikace - volba Funkce > Zatřídit nebo double klik na pole Klasifikace. Tím se vyvolá druh klasifikace PU (plánované úkoly).
Plánované úkoly, výběr partnera a historie
Do formuláře Plánované úkoly bylo za pole Partner doplněno tlačítko … pro možnost výběru partnera dle názvu.
Byla opravena chyba u záložky Přiděleno. Při přidání nového záznamu již kurzor skáče do prvního pole (Pracovník) a nastaví se horizontálně jako u jiných formulářů.
Do objektu Plánované úkoly byla doplněna nová záložka Historie (viz ostatní objekty).
Kopie plánovaného úkolu
Možnost provést kopii plánovaného úkolu volbou menu: Ovládání > Kopie.
Pro Plánované úkoly byl doplněn stav Storno.
Individuální úkol
Lze založit typ úkolu se zaškrtnutým příznakem Automatický odvod.
Pokud se vloží nový plánovaný úkol tohoto typu, automaticky se odvede v plánované kapacitě, která musí být zadána. Před uložením je zobrazen dotaz dle obrázku.
Po uložení se založí plánovaný úkol, přiřadí se k odpovídajícímu pracovníkovi (dle přihlášení aktuálního uživatele) a zároveň se odvede.
Stav je nastaven jako K – kompletně odvedeno.
Práva pro plánované úkoly lze nastavit pro příslušné typy úkolů.
Výběr přidělených nebo zaplánovaných úkolů pro pracovníka
Zadáním jména nebo ID pracovníka v sekci [Zaplánováno/Přiděleno] lze vypsat všechny úkoly, které má příslušný pracovník přidělené nebo zaplánované.
Výstupní sestava plánovaného úkolu
Výstupní sestava zobrazuje přehled o plánovaném úkolu, včetně přidělení úkolu jednotlivým pracovníkům a přehledu odvedení práce k danému úkolu.
Zaplánování úkolu
Z výpisu Plánovaných úkolů
Kapacita k zaplánování je předvyplněna celkovou nezaplánovanou disponibilní kapacitou úkolu. Může být uvedena i v jiné jednotce než v hodinách.
Datum Startu úseku úkolu k zaplánování je buď aktuální datum nebo plánované datum úkolu (dle toho, co je větší)
Datum Konce úseku úkolu k zaplánování je buď aktuální datum plus jeden den nebo plánované datum ukončení úkolu (co je větší).
Datum Konce se bere v úvahu pro zpětné zaplánování, datum Startu pro dopředné zaplánovaní.
Jako Pracovník se pamatuje naposled zaplánovaný pracovník.
Přetažením úkolu myší do grafického plánu
Při přetažení úkolu myší ze seznamu vypsaných úkolů do grafického plánu se datum Startu a Konce určí dle buňky v grafickém plánu a Pracovník dle řádku grafického plánu.
Přímou kopií úseku úkolu v grafickém plánu
Nově lze zaplánovat úkol přímou kopií již dříve zaplánovaného úseku úkolu v grafickém plánu. Na základě již zaplánovaného úseku úkolu lze přidat do plánu úsek další. Pomocí klávesy CTRL
a tažení levým tlačítkem myši na zaplánovaném úseku se zahájí režim umístění nového úseku. Pozice nového úseku se ukazuje šrafovaným obdélníkem. Po uvolnění tlačítka vyskočí předvyplněné
okno pro zadání nového úseku úkolu pro daného pracovníka.
S volbou „Vytvořit místo“
Při zaplánování nového úkolu nebo při požadavku prodloužení doby konkrétního úkolu je možné využít volbu „Vytvořit místo“. Systém se pak pokusí vytvořit místo pro vložení nebo rozšíření úkolu
posunutím následných úkolů. Respektuje přitom fixní úkoly, které nechává na původním umístění v plánu.
Příklad:
Požadavek zaplánovat úkol D0087 o kapacitě 2 č.d. k termínu 5.2
Systém vytvořil místo 2 č.d posunem úkolů D0084 a D0085 k pozdějším termínům
Další odkazy:
Copyright © BB consult engineering s.r.o. 1998-2025.
All Rights Reserved.